Chrudim - Městská policie Chrudim do nového roku vstoupila s technologickou novinkou. Díky tomu práce strážníků bude rychlejší a efektivnější. Pomáhá jim moderní informační systém pro městskou policii VERA Radnice.
S trvale narůstajícím množstvím legislativních nároků a z něj vyplývajících úkolů čelí městská police výzvám spojeným se zahlcováním další a další agendou. Nový systém vstupuje na scénu jako nástroj, který dokáže mnoho činností městské policie urychlit. Tím strážníkům umožní věnovat se více vlastní práci policie. Namísto přidružené administrativě. Inovativní platforma administrativní úkony urychlí, procesy automatizuje a maximum funkcí a podkladů agreguje do jednoho místa.
Kancelář do kapsy
Pro strážníky nový systém představuje jakousi mobilní kancelář. Pomocí mobilní aplikace lze snadno ověřovat totožnosti osob, zjišťovat informace o řidičích a o provozovatelích vozidel. Systém umožňuje evidenci a řešení přestupků a událostí přímo v terénu včetně foto, video a audiodokumentace. Jedním z klíčových prvků je sofistikovaný systém číselníků (např. právních kvalifikací, činností, stavů, úkonů atd.), který standardizuje zápisy a urychluje zaznamenávání událostí a přestupků.
Snadná kontrola placeného parkování nasnímáním registrační značky je již zaběhlou praxí. Nově ovšem mobilní tiskárny umožní přímo na místě tisk předvolání pro nepřítomného řidiče vozidla či údajů o platbě pokuty příkazem.
Nová platforma přináší vedení městské policie přehledné výstupy o činnosti strážníků, denní hlášení, svodky a další přehledy. Statistiky jsou dostupné na pár kliknutí a doplněny např. „tepelnou“ mapou přehledu přestupků nebo událostí.
Vedení městské policie tak může snadno v podrobných mapách monitorovat hlídkovou či pochůzkovou činnost strážníků včetně událostí a přestupků na trase, evidovat úkoly a plánovat směny, a to vše na jednom místě bez složité administrativy. Systém umožňuje také vedení elektronické knihy jízd, snadné sledování ekonomiky autoprovozu, evidence vydaných bloků, či vybraných a odevzdaných pokut. Nechybí ani údaje potřebné pro personalistiku.
V administrativní fázi systém podporuje řízení procesu zpracování přestupku, vystavení předvolání. Poskytuje informace o platbě pokuty na místě nezaplacené. Hlídá úhradu a nedoplatky automaticky předává do agendy vymáhání. Vzhledem k tomu, že je aplikace propojena s informačním systémem úřadu a dokumenty jsou vytvářeny ve vazbě na spisovou službu. Příslušní referenti pracují s daty, která zadali strážníci, a nemusí nic přepisovat. Vše je navíc jednoduše dohledatelné.