Pardubice - Zastupitelé města na svém pondělním jednání rozhodli o podpoře výstavby soukromého parkovacího domu u Terminálu B. Role města přitom bude především koordinační, jelikož bude třeba vypořádat majetkoprávní vztahy, aby mohla výstavba domu začít. Mezi zastupiteli ale rozhodně nevládla harmonie, naopak mnozí poukazovali na slabá místa projektu.
Vít Ulrych z KDU-ČSL projekt nepodpořil a na sociálních sítích vysvětlil, proč. „ I Když parkovací dům v blízkosti dopravního uzlu - vlakové i autobusové nádraží dává logiku. Ale tuto na pardubickém zastupitelstvu schválenou podporu města soukromého záměru považuji za absolutně nepřipravenou,” vysvětlil své stanovisko. „Investor bude chtít co nejlevnější projekt, na kterém co nejvíce vydělá. V tom se mu město chystá pomoci přemístěním parkovacích míst z přednádraží do přízemi tohoto parkovacího domu, která zpoplatní i v režimu K+R,” pokračoval v důvodech proč projekt nepodpořil. „Vůbec není vyřešen dopravní model, navržen je vjezd pouze ve směru od kruhového objezdu u Lidlu a výjezd stejným směrem. Nedovedu si představit, k jakému kolapsu v tomto pardubickém dopravním špuntu bude docházet. Město navíc vůbec netuší, co se děje v protější stavbě Albertu a co plánuje majitel v místě bývalého lihovaru a starého autobusového nádraží. Toto území by mělo být řešeno jako celek ve spolupráci všech investorů a města,” dodal Vít Ulrych.
Kromě koordinace majetkoprávní přípravy bude město koordinovat také vypořádání dotačních podmínek s cílem předložit finální smluvní dokumentaci ke schválení zastupitelstvu. „Vzhledem k tomu, že záměr parkovacího domu zčásti zasahuje do pozemků Terminálu B, které by vzhledem k poskytnuté dotaci neměly být zasáhnuty jiným projektem, budeme s poskytovatelem této dotace jednat o změně rozsahu dotačního projektu. Neboť tím nedojde ke snížení počtu závazných indikátorů nutných k získání dotace. S investorem budeme dále spolupracovat na zpracování relevantního dopravního modelu, který je v této oblasti nezbytný. Výstavbu parkovacího domu považuji za správný krok, jelikož součástí navíc bude minimálně 33 trvalých parkovacích míst, která budou sloužit jako odbavovací parkoviště k vysazení a naložení cestujících. Tato místa by se měla nacházet v přízemí parkovacího domu, což bude pro vybraný účel nejkomfortnější a nejlogičtější,“ informuje primátor Pardubic Jan Nadrchal.
Parkovací místa v režimu K+R jsou nyní součástí Terminálu A. Aby však byly eliminovány případné kolize osobní dopravy a autobusů vyjíždějících a vjíždějících na Terminál B, mohou být tato stání nově k dispozici právě v budoucím parkovacím domě. „Máme za sebou společné jednání se společností Eurobit Real, která v dané lokalitě výstavbu parkovacího domu plánuje. Záměr byl projednán také na semináři pro zastupitele města, abychom měli zpětnou vazbu od nejvyššího městského orgánu. Tím, že stávající K+R stání v rámci Terminálu A budou přesunuta do budoucího parkovacího domu, získáme nejkratší a přímé propojení K+R míst s Terminálem B i jednotlivými nástupišti vlakového nádraží,“ podotýká náměstek pro dopravu Jan Hrabal.
Nesouhlasně se k tomu vyjádřila i Pavla Kvapilová. „Klub ODS tento projekt nepodpořil. Důvodů je několik. 1. vjezd do parkovacího domu je jen z jedné strany, auta z Polabin a Dubiny budou muset na kruhovou křižovatlu u Lidlu a pak zpět; 2. projekt tak jak je teď zabere cyklostezku i chodník, který bude jakoby zakomponován do masy domu, zároveň jsme z estetických důvodů zbourali panelák a teď tam povolíme tohle, má to projektovaná 4 patra; 3. formát domu je čistě komerční, tedy nemůžeme nikdo předpokládat, že se tam bude parkovat za 10,- Kč za hodinu, taky je předpoklad trvalých pronájmů parkovacích míst. Naproti se bude stavět Pernerka se stovkami parkovacích míst v komerčním režimu. Naproti je Albert se stovkami míst v komerčním režimu, toto parkoviště je poloprázdné. Opravdu je v našem městě poptávka po komerčním parkování? Kdo může být pro a z jakých důvodu?” uvedla na sociálních sítích zastupitelka za ODS Kvapilová.