Řečany na Labem - Stávající most by měl být zdemolován a na jeho místě postaven most nový. Šířka vozovky je navržena na šest metrů s chodníky po obou stranách. Projekt splňuje požadavek velikosti plavební dráhy pod mostem. Most slouží od roku 1926 a jak na spodní stavbě, tak na samotné nosné konstrukci jsou zjevné trhliny a praskliny. Proto teď po spojnici břehů nemají jezdit auta těžší než deset tun a rychlostí vyšší než 20 kilometrů v hodině.
„Řidiči kamionů bohužel nerespektují sníženou rychlost a omezenou nosnost mostu a zkracují si přes Řečany nad Labem cestu na dálnici. Situace se zhoršila poté, co byl zavřen most v Týnci nad Labem. Dříve jsme vozidla na mostě fotili a posílali na přestupkovou komisi do Přelouče, ale bez instalace váhy nebylo možné řidiče pokutovat,“ uvedla starostka Řečan nad Labem Michaela Matoušková.
V polovině června by mělo být v Řečanech nad Labem položeno mostní provizorium, po kterém budou řidiči jezdit do doby, než bude postaven nový most.
„V polovině června se začne s přípravou náspů zemního tělesa a příjezdové komunikace pro instalaci mostního provizoria. Celý proces by měl trvat přibližně čtyři měsíce. Dva na přípravné práce, dva na samotnou instalaci,“ uvedl náměstek hejtmana zodpovědný za dopravu Michal Kortyš.
Veškerá doprava bude následně převedena na mostní provizorium, které bude jednosměrné s řízeným provozem světelnou signalizací. „Provizorium o délce cca 100 metrů tvoří třímetrové segmenty,“ sdělil Kortyš.
Kraj zároveň pokračuje v přípravě stavby nového mostu. Ten by se mohl začít stavět v příštím roce a stát má kolem 160 milionů korun bez daně.