ČR, Pardubický kraj - Od července spolu s poštami zaniknou i některá územní pracoviště finančních úřadů. Ministerstvo financí jich v celé republice vytipovalo 77 z celkových 201. Místo nich lidem nabídne telefonní konzultace. Po rušení pošt je tohle další krok k zefektivnění státní správy.
Zrušena budou zejména pracoviště, jejichž služby jsou ze strany veřejnosti podle provedené analýzy nejméně využívány nebo v praxi zajišťují především služby podatelny. V současné době již 56 těchto pracovišť funguje v omezeném režimu dva dny v týdnu.
Finanční správa po zrušení územních pracovišť zajistí výjezdy do příslušných obcí v období, kdy se podává nejvíce daňových přiznání. V lednu v době podávání daňových přiznání k dani z nemovitých věcí. A v březnu s ohledem na základní lhůtu pro podání daňového přiznání k dani z příjmů.
„Vláda slíbila, že bude šetřit všude tam, kde je to možné, tedy především ve výdajích do nabobtnalé státní správy. Od mého příchodu na Ministerstvo financí jsme v celém resortu zrušili téměř 1000 míst, především z důvodu rušení agend primárně v rámci Finanční správy. Letos pokračujeme snížením územních pracovišť finančních úřadů. Cílem je větší efektivita Finanční správy a samozřejmě i úspory pro stát v příštích třech letech ve výši až 150 miliónů korun,“ řekl ministr financí Zbyněk Stanjura.
V současnosti mají finanční úřady celkem 201 územních pracovišť, z nichž je 98 tzv. řídicích. Ta řídí ostatních 103 územních pracovišť. V letech 2016 a 2020 bylo ze 103 řízených územních pracovišť celkem 56 převedeno do tzv. optimalizovaného režimu, který zajišťuje přítomnost dvou pracovníků finančních úřadů ve dvou úředních dnech. Díky výše popsanému zeštíhlení se počet územních pracovišť sníží na 124, počet řídicích pracovišť zůstane zachován a tzv. optimalizovaný režim bude zrušen. Odborné schopnosti zaměstnanců rušených pracovišť budou efektivněji využity v jiných lokalitách finančních úřadů.