Pardubice - Spolek AutoMat udělil městu titul Cykloměsto Do práce na kole 2025, a to na základě výsledků květnové výzvy Do práce na kole a následného celorepublikového hodnocení. Pardubice bodovaly především vysokou účastí obyvatel, kvalitním zázemím pro cyklisty a rozvojem infrastruktury.
„Už třetím rokem se do letošní Květnové výzvy v Pardubicích zapojilo víc než 900 účastníků a letos jsme společně nasbírali 175 273 kilometrů. Díky tomu se nám podařilo ušetřit 28 044 emisí CO2, které by se na takovou dálku jinak vyprodukovaly při cestách autem. To rozhodně není malé číslo,“ uvedla náměstkyně primátora za životní prostředí Jiřina Klčová.
„Tento titul je skvělým potvrzením toho, že Pardubice jdou správným směrem. Dlouhodobě podporujeme cyklistiku jako zdravý, šetrný a efektivní způsob dopravy. Moc děkuji všem Pardubákům, kteří se zapojili do výzvy Do práce na kole, i organizátorům z Města na kole. Je to ocenění, které patří celému městu – a zároveň motivace pokračovat a infrastrukturu pro cyklisty dál rozvíjet,“ řekl náměstek primátora Jan Hrabal, jenž má v gesci dopravu.
Ocenění uděluje AutoMat každoročně městům, která se aktivně zapojují do Květnové výzvy Do práce na kole a zároveň dlouhodobě vytvářejí podmínky pro udržitelnou mobilitu. V Pardubicích výzvu tradičně organizují Eliška Jiránková a Jakub Kutílek ze spolku Město na kole. Město titul převezme při osobním setkání se zástupci AutoMatu v nejbližších týdnech.
Výsledky kategorie Cykloměsto Do práce na kole 2025 vycházejí z dat získaných v rámci dotazníků, účasti týmů, záznamů jízd a dalších kritérií, které AutoMat každoročně vyhodnocuje stejnou metodikou. „Pardubice v hodnocení obstály mezi nejúspěšnějšími městy v republice. Do dalšího rozvoje cykloinfrastruktury plánujeme i ve spolupráci s městskými obvody investovat desítky milionů korun v příštích letech, a to nehovořím pouze o výstavbě cyklostezek podél severovýchodního a jihovýchodního obchvatu,“ doplnil náměstek Hrabal.




