Pardubický kraj - Stavební sezóna už je v plném proudu! Ta letošní má být v oblasti silničního hospodářství jedna z nejnákladnějších v historii Pardubického kraje. Samospráva plánuje na rekonstrukce silnic a mostů vynaložit téměř tři miliardy korun včetně daně. Celkem se má letos začít či dokončit zhruba sto projektů, projekční příprava probíhá na dalších téměř 70.
Mezi plány na letošní rok jsou velké investice s rozpočtem v řádu stovek milionů i menší akce. Kromě mediálně i veřejností pečlivě sledovaných projektů jako jsou například rekonstrukce Wonkova mostu, obchvatů Rokytna, Dašic či modernizace silnice II/312 Choceň – České Libchavy začaly práce i na dalších staveništích.
„Už se například staví okružní křižovatka ve Skutči, rekonstruuje se silnice v průtahu obcí Vraclav, pokračuje rekonstrukce silnice III/35724 Borová – Oldříš a mostu na přehradě v Křižanovicích, začali jsme s archeologickým průzkumem na dalším přivaděči k D35 v úseku Černá za Bory – Dašice, zahájili jsme také modernizaci silnice v Třemošnici až po hranici kraje a rovněž nás čeká velká modernizace úseku Staré Hradiště – Hrobice. Minulý týden začala také oprava komunikace mezi Prosečí a Budislaví. V tuto chvíli hledáme finanční prostředky na to, abychom dali do pořádku celý úsek, který je poškozen kvůli těžké technice mířící do lomu,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš.
Všechny projekty plánované na letošní rok nezačaly hned v dubnu, ale s ohledem na nutnou administrativu i nutné dopravní uzavírky budou rozprostřené do celé stavební sezóny. Podle toho se bude aktualizovat i dopravní portál.
Opravy silnic jsou dlouhodobou prioritou
Příznivé jarní počasí s sebou přineslo kromě zahájení stavební sezóny i příležitost začít s lokálními a velkoplošnými výspravami komunikací poničených nadměrnou zátěží a vlivem počasí.
Hned po skončení zimní údržby a otevření obaloven začala SÚS Pk s nutnými opravami. Ve správě má celkem 3133 kilometrů komunikací II. a III. třídy a 835 mostů. Loni krajský úřadinvestoval do jejich rekonstrukcí téměř tři miliardy korun a letos pokračuje v podobném duchu. Pomáhají i evropské a státní fondy. „Doufám, že již od příštího roku dojde k narovnání nespravedlivého rozpočtového určení daní pro kraje, což by pro náš region znamenalo navíc přibližně dvě miliardy. Velkou část z nich bychom použili právě na investice do silničního hospodářství,“ informuje hejtman Martin Netolický.
S dvoutýdenním předstihem se podařilo zprovoznit silnici podél svahu u Brandýsa nad Orlicí. V polovině května se začne s velkoplošnými výspravami nejhorších úseků silnice mezi Letohradem a Ústím nad Orlicí, kde se oproti předpokladu časově protáhlo výběrové řízení na dodavatele stavby.