Moravská Třebová - Zástupci Pardubického kraje, města Moravská Třebová a stavební firmy M - Silnice oficiálně ukončili opravu posledního úseku Lanškrounské ulice. Tím byla křižovatka silnic II. a III. třídy u základní školy a městského úřadu, která se kvůli složitým majetkoprávním vztahům připravovala několik let.
Nejdůležitější práce na rekonstrukci křižovatky silnic II/368, III/3711 a Čs. Armády se podařilo dokončit na konci letních prázdnin, přičemž s ohledem na začátek školního roku začala komunikace sloužit od září v režimu předčasného užívání. V uplynulých týdnech pak dělníci v místě instalovali zábradlí a finišovali s dokončovacími pracemi. „Kvůli dětem a rodičům jsme nechali auta v místě jezdit dříve, než bylo v plánu, abychom usnadnili lidem z Moravské Třebové cestování po městě, nicméně projekt stále nebyl dokončený. Radnice si dodělávala mobiliář a další prvky, až dnes jsme vše oficiálně ukončili. Odvážím se říci konečně, protože kvůli složitým majetkoprávním vztahům s majiteli okolních pozemků se příprava táhla několik let. Rekonstrukce křižovatky stála 11 milionů korun bez daně, Pardubický kraj ji financoval z vlastního rozpočtu. Chtěl bych poděkovat bývalému, současnému vedení města Moravská Třebová i soukromým vlastníkům pozemků za spolupráci, protože bez ní by se nám to dokončit nepodařilo,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš.
Nová křižovatka se projektovala zejména s ohledem na bezpečí chodců a řidičů osobních vozidel. Opravovaly se totiž nejen jednotlivé silnice, ale také vjezd na autobusové nádraží, chodníky, osvětlení nebo dopravní značení. Nové uspořádání komunikace také respektuje snahu moravskotřebovské radnice, aby nákladní auta jezdila po silnici II. třídy vedoucí po ulicích Lanškrounská a Komenského a šoféři tolik nevyužívali komunikaci III. třídy na Olomoucké.
Projektová dokumentace k opravě Olomoucké ulice by měla být podle současných odhadů hotová v příštím roce, termín stavebních prací zatím není určený.